Cele mai vandute votci din lume
Până acum un secol votca era mai rar băută în afara Europei. Astăzi este una dintre cele mai populare băuturi inventate vreodată. Este ieftină și gustul său relativ neutru o recomandă pentru o mulțime de rețete de cocktailuri savuroase. Însă poate fi și o băutură premium, cu un proces de distilare foarte elaborat și cu un gust pe măsură, iar atunci o găsești mai degrabă pe raftul de sus al barului. De câțiva ani buni topul celor mai vândute mărci de votcă din lume nu a cunoscut schimbări semnificative. Vânzările acestui segment au continuat să crească, iar anul trecut acest lucru s-a datorat mai ales votcilor aromate, care par să fi avut un succes aparte. Iată care au fost cele mai vândute 10 votci din lume în anul 2014, conform cifrelor furnizate de cei mai mari producători prestigioasei reviste Drinks International.
- Smirnoff – Este liderul acestui top de ceva timp, iar anul trecut, deși a cunoscut o scădere de aproape două procente față de 2013, a reușit să vândă aproape 230 de milioane de litri. Producătorul Diageo a declarat că și-a îmbunătățit cota de piață în America de nord, pentru produsul său de bază, Smirnoff Red, în urma campaniei de relansare de anul trecut
- Absolut – Cu “numai” 100 de milioane de litri vânduți în 2014, celebra marcă suedeză a cunoscut și ea o ușoară scădere în anul trecut. Producătorul Pernod Ricard s-a declarat foarte mulțumit de rezultatele produsului Absolut Honey, care pare să fi avut un mare succes încă de la lansare.
- Zubrowka – Vodca poloneză cu cea mai spectaculoasă creștere din ultimii ani (30%) a vândut aproape 47 de milioane de litri. A fost cumpărată anul trecut de compania rusească Russian Standard. I se mai spune și „Iarba bizonului”, iar gustul său absolut special provine de la această plantă care a fost introdusă de polonezi în procesul de distilare.
- Svedka – Cu 37 de milioane de litri vânduți, cea mai cunoscută marcă de vodcă din Suedia după Absolut a cunoscut o creștere de aproape 6 procente în 2014. Succesul înregitrat de producătorul american Constellation, care deține această marcă, se datorează cel mai probabil lansării de produse cu arome Mango & Ananas, Căpșuni & Lămâie și Piersici.
- Grey Goose – în cele două decenii de existență această vodka a reușit să creeze un segment de piață (vodka super-premium) și să pună Franța pe harta producătorilor de votcă. Vândută în 2004 pentru 2 miliarde de dolari firmei Bacardi Martini, în 2014 a devenit sponsor oficial al proiectului Virgin Galactic, primul program de zbor comercial în spațiu, creat de Richard Branson. Tot anul trecut a reușit să vândă 35 de milioane de litri.
- Skyy – votca deținută de firma Campari a reușit să vândă tot 35 de milioane de litri în 2014, în creștere cu aproape 2 procente față de 2013. Progresul înregistrat se datorează tot lansării pe piață a unor variante aromate.
- Finlandia – votca lansată în anii ’70 a devenit produsul companiei Brown-Forman (producătorul Jack Daniels) în 2004. Anul trecut a vândut aproape 32 de milioane de litri, în creștere cu trei procente față de anul trecut.
- Stolichnaya – celebra votcă “Stoli”, așa cum este alintată mai ales în Statele Unite, a cunoscut o creștere în vânzări de aproape 6 procente anul trecut. Cu un nou CEO și cu operațiuni noi în Țările Baltice, Stolichnaya a vândut în 2014 aproape 31 de milioane de litri.
- Russian Standard – cea mai populară marcă de votcă rusească din ultimii ani a vândut aproape 28 de milioane de litri în 2014, cu trei procente mai mult decât un an în urmă. Standard domină segmentul premium din Rusia cu o cotă de 40% și importă produsele sale în peste 80 de țări.
- Pinnacle – votca produsă de Beam Suntory, una dintre cele mai mari companii producătoare de băuturi din lume, a cunoscut o scădere de vânzări de aproape nouă procente în 2014. Vândută mai ales în Asia, Austrialia, Noua Zeelandă sau America de Sud, această votcă este cunoscută mai ales pentru varietatea de arome în care a fost produsă în ultimii ani